Zásady, práva a povinnosti

Služba je poskytována v registrované terénní formě. Služba Terénní program Kolping Havlíčkův Brod disponuje také zázemím, které mohou zájemci a klienti služby využít v rámci stanovené otevírací doby například za účelem výměnného programu, individuálního poradenství, krizové intervence apod. Práva a povinnosti se vztahují primárně na terénní formu služby, při využití zázemí platí stejná pravidla.

Práva klienta

  • Rovný přístup: Ke službám má každý právo bez ohledu na pohlaví, věk, přesvědčení, zdravotní stav, finanční situaci nebo životní podmínky.
  • Respekt a důstojnost: Služby jsou poskytovány s úctou, bez nátlaku, zneužívání a v bezpečném prostředí.
  • Ochrana soukromí: Vaše osobní údaje jsou chráněny a sdíleny pouze se souhlasem, nebo pokud to vyžaduje zákon.
  • Informovanost: Máte právo být jasně a včas informováni o službě, jejím průběhu, pravidlech i případných změnách.
  • Svobodné rozhodování: Můžete službu kdykoli odmítnout nebo ukončit. Rozhodnutí o formě podpory je na vás.
  • Podávání podnětů a stížností: Máte právo vyjádřit svůj názor, navrhnout změny nebo podat stížnost – bez obav z negativních důsledků.

Povinnosti klienta

Bezpečnost

  • Vyvarujte se jakékoli fyzické nebo slovní agrese.
  • Nemanipulujte se zbraněmi.
  • Respektujte soukromí a prostor ostatních klientů i pracovníků.

Vyvarujte se

  • V kontaktu s pracovníky nemanipulujte s psychoaktivními látkami.
  • Nefotografujte auto, pracovníky ani okolí.
  • Neřešte témata jako prodej drog nebo jiná trestná činnost.
  • Nepoškozujte auto ani jeho vybavení.

Organizace kontaktu

  • Setkání si domlouvejte zavčasu dle provozní doby.
  • Dostavte se včas – pracovníci čekají maximálně 15 minut.
  • V autě může být vždy jen jeden klient.
  • Délku kontaktu určuje pracovník s ohledem na další klienty a zájemce o službu.

Práva pracovníka

  • Poskytovat služby s respektem, odborně a v bezpečném prostředí.
  • Vyžadovat dodržování pravidel a bezpečnostních opatření.
  • Očekávat slušné a respektující chování od klientů.
  • Mít podporu týmu a přístup ke vzdělávání pro zlepšení kvality péče.

Povinnosti pracovníka

  • Zachovávat důvěrnost osobních údajů klientů.
  • Informovat klienty o službách, pravidlech a změnách.
  • Respektovat práva klientů a jejich rozhodnutí.
  • Poskytovat pomoc bez předsudků a diskriminace.
  • Reagovat na stížnosti a podněty klientů otevřeně a zodpovědně.

Možnosti ukončení nebo omezení služby

  • Klient může službu kdykoli svobodně ukončit.
  • Služba může být omezena nebo ukončena ze závažných důvodů, například při opakovaném porušování povinností, ohrožení bezpečnosti pracovníků či klientů.
  • O omezení nebo ukončení služby klient bude vždy předem informován s vysvětlením důvodů.
  • Cílem je vždy najít řešení, které umožní klientovi službu dále využívat v bezpečném prostředí.
  • Pokud byla služba omezena nebo ukončena, může klient službu opětovně využívat nejdříve po 6 měsících od ukončení smlouvy.

Postup při podání stížnosti, připomínky nebo podnětu

Máte právo vyjádřit svůj názor, stěžovat si nebo podat podnět týkající se služeb, pracovníků i provozu zařízení. Podání přijímáme ústně, písemně i elektronicky. Můžete také využít zástupce pro vyřízení vašeho podnětu.

Podnět můžete podat:

  • vhodit do schránky na chodbě zázemí terénního programu (u vchodu napravo),
  • vhodit do poštovní schránky u hlavního vchodu do zařízení,
  • obrátit se na kterékoliho pracovníka, který podání zaznamená,
  • kontaktovat vedoucího zařízení osobně, písemně (Nádražní 397, 580 01 Havlíčkův Brod) nebo e-mailem (aneta.bazalova@kolping.cz),
  • obrátit se na ředitele organizace osobně či písemně (Miroslava Stejskalová, nám. Republiky 22, 591 01 Žďár nad Sázavou),
  • nebo se obrátit na nezávislé instituce, například Český helsinský výbor nebo Ombudsmana.

Je vhodné uvést, co vás trápí, návrh řešení a jak chcete obdržet odpověď. Podání můžete podat i anonymně.

Pokud nebudete spokojeni s řešením, můžete se odvolat na vyšší instanci. Odvolání bude vyřízeno do 30 dnů podle stejných pravidel jako původní podání.

E-mail Facebook

Provozovatelem je Kolpingovo dílo České republiky z.s.

GDPR


"Otevíráme srdce a podáváme lidem pomocnou ruku, aby uměli být sami sebou a našli si své místo v rodině i ve společnosti."

KPC Žďár nad Sázavou
Žižkova 16
591 01, Žďár nad Sázavou
mob: 606 669 440

TPK Havlíčkův Brod
Nádražní 397
580 01, Havlíčkův Brod
mob: 602 423 414

Kolpingovo dílo ČR z.s.
náměstí Republiky 286/22
591 01, Žďár nad Sázavou
www.kolping.cz

Podporují nás:
město Havlíčkův Brodměsto Světlá nad Sázavouměsto ChotěbořMPSVÚřad vládyrozvoj